مجموعــه «برتریــن آرزو»، سلســله کتابهایــی بــا رویکــرد دینی-معرفتــی اســت کــه با هدف تأمین نیازهای فکری نســل جوان و پاســخگویی به آنها تألیف شده است. مهمترین بخش ایــن مجموعــه، دوره سه جلدی «بینهایت» اســت که اصولا مســائل اعتقــادی را در بر گرفته است. در کنار آن، کتابهای مکملی به پرســشهای نســل جوان پاســخ میدهند و برخــی از گرههای ذهنی نوجوانــان و جوانان را میگشایند و به تبیین بیشتر معارف الهی میپردازد

 

 

 

لیست کتب فروشگاه موسسه جوانان آستان قدس
جلد کتاب عنوان کتاب توضیح کوتاه
«روح خدا»

مروری بر سبک زندگی و حالات توحیدی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام سید روح الله موسوی خمینی (رضوان الله علیه)

سرمشق «خمینی کبیر» برای «فتح عالم» و «سفر به سوی بی نهایت» خواهان فراوانی دارد؛ او که طنین نگاهش، زلزله ای در کاخ طاغوتیان و شیاطین جهان انداخت و فیض وجودش، فصل جدیدی در ربط زمین و زمینیان باعالم نور و ملکوت گشود
«عیار تجربه»

نویسنده: محمد حسن وکیلی محمدعلی تولایی

 

کتاب عیار تجربه تلاشی است برای دست یافتن به نگاه عقلانی دقیق در بررسی ماهیت تجربی و حدود استفاده از آن؛عیار تجربی سفری است که از “ماجرای علم” آغاز می شود و در ضمن بررسی ابزارهای مختلف شناخت واقعیت، نظریات جنجالی علوم تجربی مانند بیگ بنگ و تکامل(فرگشت) را مورد تحلیل قرار می دهد.
دریای بی کران

تبیین گام به گام سیر و سلوک الی الله برای جوانان

عرفان چیزی جز دینداری واقعی نیست اما بیشتر دین داران چون ریزه کاری هایی مانند اخلاص را در زندگی مراعات نمیکنندپس از سالها زندگی دینی گامی فراتر از عالم دنیا نمیروند و قدمی به توحید نزدیک تر نمیشوند رمز اصلی این حرکت اخلاص و محبت است.

 

شرح دلبری

شرحی بر وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین تولایی

شهید قاسم سلیمانی نشان داد که دستش از سردار قاسم سلیمانی باز‌تر است و بیش از او می‌تواند مرز‌های انسانیت را از یوغ تجاوز نا‌اهلان و دشمنان توحید و ولایت رهایی بخشد.حاج قاسم بعد از شهادت، بیشتر و پر‌توان‌تر از قبل، به فتوحات خود ادامه داد و فضایی در کشور پدید آورد که عطر توحید و وحدت آن تا سالیان سال در مشام امت‌های مسلمان و بیدار باقی خواهد ماند…
مکتب سلیمانی

مروری بر آنچه حاج قاسم را «سلیمانی» کرد

بسیاری از ما در این فکر فرو رفتیم که چه باید کرد تا مانند حاج قاسم شد؟ چه کنیم که در راه سربازی و جانبازی برای مولایمان امام عصر ارواحنافداه چون حاج قاسم سربازی شایسته باشیم و خوشنودی حضرتش را تحصیل کرده و در راستای تحقق اهداف متعالی آن حضرت خود و دیگران را پیش ببریم؟

 

کتاب «به سوی بی نهایت»

نوشته حجهالاسلام و المسلمین استاد وکیلی

معارف عمیق اسلامی با رویکردی کاربردی، عقلی و بیانی روان برای جوانان

 
«عرفان امین»

بررسی عرفان و سلوک الی الله در اندیشه حضرت آیهالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب

این مجموعه  مبتنی بر نظرات و فرمایشات مقام معظم رهبری و جهت تبیین و تشریح نگاه معظم له به عرفان گرد‌آوری شده است، در سه بخش اصلی تنظیم گردیده است:بخش اول: به تعریف و حقیقت عرفان.بخش دوم: نظر حضرت آیه الله خامنه‌ای پیرامون عارفان بزرگ.بخش سوم: تبیین اندیشه‌های عرفانی مقام معظم رهبری.
«استاد»

صد روایت کوتاه و خواندنی از زندگی عارف واصل مرحوم آیهالله سید علی قاضی

 

 

 

 

 

 

«روح نماز»

بر اساس کتاب آداب الصلواه امام خمینی(ره)

 

 

 

 

 

 

از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی

(رهیافتی به بیانیه گام دوم انقلاب)

نویسنده:حجت‌الاسلام‌والمسلمین وکیلی

 (اثر برگزیده بخش تمدن اسلامی جشنواره کتاب سال رضوی)

 
«دریچه ای به عالم پنهان» اگر انسان نفسش قوی شود، کم کم می تواند از راه های دیگری به جز چشم ببیند و می تواند در آنِ واحد چند تصویر را با هم تماشا کند. در نتیجه کم کم کار به جایی می رسد که در هر لحظه، تصاویر همه جا را از همه زاویه ها در خود دارد…

 

«معمّای خیر و شر؛ بررسی معمای عدل الهی» این کتاب با تکیه بر میراث عظیم حکمی – کلامی جهان اسلام، سعی در بررسی نظرات اندیشمندان غربی و شرقی در حل مسئله حساس و اساسی عدل الهی داشته و در نهایت با بیانی نو، راهی جدید پیش‌روی مخاطبان نخبه و پرسشگر خود در ترسیم مسئله عدال الهی و حل معمای شرور قرار می‌دهد.
 

 

«توحید داروی دردها»

 

 

 

خداوند کجاست؟ نسبت خالق و مخلوق چیست؟ توحید به چه معناست؟ اقسام توحید چیست؟ چرا او را نمی یابم؟ مقصود انسان کجاست؟

 

کتب سه جلدی «بینهایت» کتب سه جلدی «بینهایت»در جهت تسهیل مطالعه، متن کامل دوره 7جلدی معارف کاربردیِ تقدیر شده برترین آرزو در قطع و طراحی جدید و امکان “بخوانید، بشنوید و ببینید” منتشر شده است.

برای نخستین بار در صنعت نشر کشور امکان استفاده‌ی چند رسانه‌ای از کتاب در هنگام مطالعه برای این کتب فراهم دیده شده بطوریکه با اسکن QR کدهای داخل کتاب می‌توانید متن کتاب را در قالب فایل صوتی بصورت بخش بندی شده #بشنوید و همچنین ویدیوهای تدریس شده محتوای کتاب با اجرای استاد ابراهیمی را بصورت درس بندی شده تماشا کنید.

کتب هفت جلدی «برترین آرزو» من که هستم؟ فرق روح و جسم من چیست؟ آیا جهان‌های موازی در این جهان مادی هم وجود دارد؟ آیا خداوند نامحدود است؟ آیا خداوند عادل است؟ دین اصلاً چیست؟ چرا حقوق زن و مرد در اسلام مساوی نیست؟ چرا دو گروه شیعه و سنی وجود دارد؟ آیا انسان پس از مرگ زنده است؟ و
این‌ها سؤال‌های بنیادی در ناخودآگاهِ یک نوجوان و جوان است. در پسِ ذهن او پُر است ازاین‌گونه سؤالات که در روزمرگی‌ها و درگیری با مسائل پیش افتاده، گم شده است. اما چرا باید به این سؤالات کلی و اساسی جواب داد؟ چه استفاده‌ای برای او و جامعه دارد؟

 

کتاب معلم معرفت شناسی کتاب معلم معرفت شناسی در 167 صفحه به عنوان کتب تکمیلی سری هفت جلدی معارف کاربردی «برترین آرزو»، سعی در توانمندسازی گروه های مرجع(طلاب و اساتید و مربیان) برای تدریس عقائد مبتنی بر سری هفت جلدی کتب معارف کاربردی برترین آرزو است.
   

کتاب معلم انسان شناسی

 

کتاب معلم انسان شناسی و جهان شناسی در 375 صفحه به عنوان کتب تکمیلی سری هفت جلدی معارف کاربردی «برترین آرزو»، سعی در توانمندسازی گروه های مرجع(طلاب و اساتید و مربیان) برای تدریس عقائد مبتنی بر سری هفت جلدی کتب معارف کاربردی برترین آرزو است.
کتاب معلم معادشناسی  

کتاب معلم معادشناسی در 324 صفحه به عنوان کتب تکمیلی سری هفت جلدی معارف کاربردی «برترین آرزو»، سعی در توانمندسازی گروه های مرجع(طلاب و اساتید و مربیان) برای تدریس عقائد مبتنی بر سری هفت جلدی کتب معارف کاربردی برترین آرزو است.

کتاب معلم خداشناسی کتاب معلم خداشناسی در 390 صفحه به عنوان کتب تکمیلی سری هفت جلدی معارف کاربردی «برترین آرزو»، سعی در توانمندسازی گروه های مرجع(طلاب و اساتید و مربیان) برای تدریس عقائد مبتنی بر سری هفت جلدی کتب معارف کاربردی برترین آرزو است.
کتاب معلم راهنما شناسی کتاب معلم راهنما شناسی در 334 صفحه به عنوان کتب تکمیلی سری هفت جلدی معارف کاربردی «برترین آرزو»، سعی در توانمندسازی گروه های مرجع(طلاب و اساتید و مربیان) برای تدریس عقائد مبتنی بر سری هفت جلدی کتب معارف کاربردی برترین آرزو است.
کتاب «سبک زندگی توحیدی از نگاه امام رضا علیه السلام»تهیه شده درکارگروه محتوایی موسسه جوانان موضوع: سبک زندگی، توحیدی مخاطب: عموم  
عنوان: زیارت آغاز عشق و بندگی
تهیه شده در کارگروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
مخاطب: عموم
زیارت؛ یعنی ملاقات و دیدار اما همراه با ارتباط قلبی. ((ارتباط قلبی)) یعنی اثرگذاری و اثرپذیری قلب‌ها و ادراک انسان‌ها.

ارتباط قلبی یعنی نسبت به مخاطب زیارت، ادراک فعال داشتن که البته شرط لازم آن، توجه به زیارت شونده است. در سایه این توجه، ویژه‌گی‌های روحی او برای زایر مشخص می شود و ادراک صحیحی از او به دست می آید و افکار و ذهنیات او بر زائر اثر خواهد گذاشت.

به یادم باش

 

اگر مایلید اندکی با زندگی و سیره ی پیشوای مهربانی امام رضا بالا آشنا شوید…، اگر می خواهید داستان هایی از زندگی امام رضا بیاموزید و آن را برای دیگران نیز بازگو کنید… اگر معتقدید که زندگی امام رضا سرشارازنکات آموزنده و مفید است که می تواند راهنمای زندگیتان شود… این کتاب را مطالعه کنید.
 

«نور خدا»

(اولین روضه مکتوب تحلیلی عرفانی امام حسین علیه السلام)

فناء فی‌الله و محو در معشوق

در قضیه عاشورا و کربلا، از لحظه اول تا لحظه آخر، دعا و ذکر و توسل و تضرع و وعده‌ی لقای الهی است.

یعنی خود ماجرای عاشورا هم یک ماجرای عرفانی است. وقتی شما به بافت اصلی این حادثه حماسی نگاه می کنید، می بینید که عرفان هست، معنویت هست، تضرع و روح دعای عرفه است.

کادرسازی برای‌انقلاب با محوریت‌اندیشه‌های امام و رهبری
نویسنده: دکتر محمدصادق کوشکی
موضوع: اندیشه و تفکر امام خمینی و مقام معظم رهبری با محور کادرسازی برای انقلاب
مخاطب: فعالان‌فرهنگی
کادرسازی برای انقلاب با محوریت اندیشه های امام و رهبریامام خمینی (ره) با تفکر و بینش جهانی خود، بر اصول فرهنگی در تشکل ها به ویژه عواملی چون تربیت افراد دیندار، پرورش نیروهای اثرگذار و… تاکید ویژه ای داشتند. در این اثر کوشیده ایم تا با بیان اندیشه و تفکر» امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با محور کادرسازی برای انقلاب ، گامی اساسی در جهت پیشرفت این مرز و بوم برداریم.
عنوان: آسیب‌شناسی جریان‌های فرهنگی در تشکل‌های مردمی
نویسنده: محمد حسن صنعتی
موضوع: بررسی تشکل‌های مردمی و آسیب‌شناسی آن
مخاطب: فعالان‌فرهنگی

 

متمایل شدن از مرحله ی تفکر منطقی به انحراف، به تدریج اتفاق می افتد. البته این ویژگی؛ یعنی خزنده بودن جریان تغییر انسان، در سیاست نیز مشاهده می گردد، با این تفاوت که اصحاب سیاست معتقدند مؤلفه ی قدرت، تنها به کار تشکیلاتی و سیاسی محدود نمی شود؛ بلکه برای حمله یا دفاع، سلاح مهم تری به نام فرهنگ وجود دارد. در حقیقیت، در بسیاری از مقاطع، رفتاریا ادبیات فرهنگی است که جان می بخشد یاجان می ستاند. در این نوشتار، با جریان شناسی جریان های فرهنگی قبل و بعد از پیروزی انقلاب، می کوشیم تا برای درامان ماندن از آسیب ها، یاریگر حرکت های تشکلی باشیم.

 

عنوان: اثرتوسل در زندگی
نویسنده: حجت‌الاسلام عباس لاجوردی
موضوع: پاسخ به سوالات و شبهات مطرح شده در موضوع توسل
مخاطب: فعالان‌فرهنگی، جوانان
از آن جا که متوسل شدن به اسباب از دیدگاه عقلانی امری مطلوب و حتی ضروری به شمار می رود، کمتر کسی دراصل آن تردید کرده است؛ اما با پیدایش برخی گروه های کژاندیش (مانند وهابیت) در رابطه با موضوع توسل شبهاتی پدید آمده است. در کتاب «اثر توسل در زندگی» تلاش شده است تا با توجه به حساسیت این مبحث، سؤالات و شبهات مطرح شده در موضوع توسل، از دیدگاه آیات و روایات پاسخ داده شود.

 

  عنوان: اثر تقوا در کار فرهنگی
نویسنده: حجت‌الاسلام سعید معمار منتظرین
موضوع: تقوا و مباحث پیرامون آن در زندگی و فعالیت‌های فرهنگی
مخاطب: فعالان‌فرهنگی
تقوا را می توان نظارت درونی انسان برخود و خویشتن نگهداری دانست که همه ی ابعاد زندگی انسان، اعم از ابعاد فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد. در این کتاب موضوع تقوا از زوایای مختلف بررسی شده و آثار، نتایج، عوامل تقویت کننده و پیامدهای بی تقوایی از منظر فردی و اجتماعی بیان گردیده است.| در انتها نیز موضوع تقوا و مباحث پیرامون آن در فعالیت های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.