سامانه مجازی بینهایت شو

دوره آموزش مجازی «بینهایتشو» طراحی شده است تا در عصر حاضر که نوجوانان و خصوصا متولدین دهه هشتاد که در معرض حجم انبوهی از سوالات و پرسشهای معرفتی و اعتقادی هستند، بتواند پاسخگوی نیاز محتوایی این قشر باشد. چرا که بی پاسخ گذاشتن نیاز محتوایی مخاطب معاصر موجب خالی شدن بدنه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد. نوجوانان و جوانان دهه هشتادی یک سرمایه عظیم فکری و معنوی و اجرایی جهت دستیابی هر چه سریعتر به افق تمدن نوین اسلامی هستند که با مدیریت صحیح اندیشه و تغذیه مناسب فکر و جان خود میتوانند از گره های صعب العبور عبور کرده و در راستای اعتلای کلمه توحید بیش از هر زمان دیگری بدرخشند. در همین راستا طراحی دوره بی‌نهایت در بستر سامانه مجازی «بینهایت» بگونه ای بوده تا با مخاطب هدف (قشر نوجوان و جوان) بصورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و با طراحی مرحله محور براساس مفاهیم بازی، بتواند ضمن ایجاد جذابیت لازم محتوای مورد نظر را نیز منتقل نماید.

دوره های مجازی بینهایت ویژه نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در دو سطح متوسطه اول و متوسطه دوم اجرا میگردد. محتوای پایه دوره برگرفته از مجموعه سه جلدی بینهایت است که این محتوا توسط مقام معظم رهبری و بسیاری از علما و مراجع مانند آیات عظام سبحانی، جوادی آملی و مصباح یزدی مورد تأیید قرار گرفته است. این محتوا که شامل مباحث؛ معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی-جهان‌شناسی، خداشناسی، راهنماشناسی و معادشناسی در قالب کلیپ های کوتاه 15 دقیقه ای با زبان مخاطب نوجوان و جوان توسط استاد تدریس و آماده شده است. سطح متوسطه اول این دوره این در قالب 16 مرحله محتوایی و 20 مرحله جذاب انگیزشی طراحی شده است که مباحث معرفت شناسی، انسان و جهان شناسی و خداشناسی به دانش پژوهان منتقل می شود. سطح متوسطه دوم این دوره در قالب 45 مرحله محتوایی شامل مباحث معرفت شناسی، انسان و جهان شناسی، خداشناسی، راهنماشناسی و معادشناسی و 30 مرحله جذاب انگیزشی طراحی شده است. در این دوره، پیشنهاد میشود شرکت کننده هر 24 ساعت یک کلیپ کوتاه 15 دقیقه ای، از محتوای معارف کاربردی ، که توسط استاد تدریس میشود را همراه با مطالعه برشی از کتابهای سه جلدی بینهایت که بصورت فایلی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته، مطالعه نماید و سپس در آزمون مرحله شرکت کند. پس از آن تصحیح توسط مصحح (که به صورت اختصاصی برای دانش پژوهان درنظر گرفته می شود) و دریافت امتیاز آن مرحله شرکت کننده امکان ورود به مرحله بعد را خواهد داشت. پاسخ های ارسالی هر مرحله به صورت مجزا توسط مربی-پشتیبان تصحیح و صوت یکتا در پاسخ ارسال می شود. علاوه بر سنجش های انتهایی هر مرحله، دو مرحله آزمون کتبی با سوالات تشریحی و 2 یا 3 مرحله آزمون شفاهی به صورت تصویری از دانش پژوهان گرفته خواهد شد.

فعالیت دانش پژوهان دوره بر روی سامانه اختصاصی بینهایت، در محیطی تعاملی و رقابتی  می باشد.

سامانه مجازی برهان

الف)دوره معارف کاربردی

دوره مجازی معارف کاربردی برهان با هدف ایجاد بستر به منظور آموزش عقاید شیعه و افزایش آشنایی مخاطب با شبهات روز و مطرح در جامعه، تعریف شده است

دوره مجازی معارف کاربردی «برهان» ویژه طلاب حوزه‌های علمیه (سطح 1) و یا علاقه‌مندان دارای مطالعات آزاد همسطح در دو سطح مقدماتی، تکمیلی در بستر سامانه و اپلیکیشن «برهان» اجرا می‌گردد.  محتوای دوره‌های معارف کاربردی «برهان» برگرفته از مجموعه سه جلدی «بینهایت» است که این محتوا توسط مقام معظم رهبری و بسیاری از علما و مراجع مانند آیات عظام سبحانی، جوادی آملی و مصباح یزدی مورد تأیید قرار گرفته است. عناوین مجموعه کتاب‌های سه جلدی «بینهایت» عبارتند از: معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی-جهان‌شناسی، خداشناسی، راهنماشناسی، اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی و معادشناسی.

سطح مقدماتی دوره‌های معارف کاربردی «برهان» شامل 55 مرحله آموزشی در قالب پیش‌مطالعه و کلاس و آزمون است. در این دوره برای هر نفر ۶۰ ساعت آموزشی آماده شده و در مجموع 75000 ساعت آموزشی در سامانه برگزار می‌شود. محتوای این دوره شامل تمام محتوای سه جلدی «بینهایت» می‌باشد. علاوه بر سنجش هایی شامل سوالات محتوایی و مفهومی تشریحی در انتهای هر مرحله و آزمون های کتبی تشریحی در انتهای هر مبحث، از دانش پژوهان در انتهای دوره، صحت سنجی تصویری جامع در بستر سامانه اسکای روم جهت تعیین سطح توسط استاد گرفته خواهد شد

فعالیت دانش پژوهان دوره بر روی سامانه اختصاصی برهان، در محیطی تعاملی و رقابتی خواهد بود.

ب)دوره تربیت استاد عقائد

دوره مجازی تربیت استاد عقاید اسلامی برهان با هدف ایجاد بستر به منظور پرورش نیروهای متخصص در حوزه ترویج عقاید شیعه و افزایش آشنایی طلاب با شبهات روز و مطرح در جامعه، تعریف شده است

دوره‌های مجازی آموزش استاد عقاید «برهان» ویژه طلاب حوزه‌های علمیه (حداقل سطح 2) و یا علاقه‌مندان دارای مطالعات آزاد همسطح در سه سطح مقدماتی، تکمیلی در بستر سامانه و اپلیکیشن «برهان» اجرا می‌گردد.  محتوای سطوح مقدماتی و تکمیلی دوره‌های «برهان» برگرفته از مجموعه هفت جلدی «برترین آرزو» است که این محتوا توسط مقام معظم رهبری و بسیاری از علما و مراجع مانند آیات عظام سبحانی، جوادی آملی و مصباح یزدی مورد تأیید قرار گرفته است. عناوین مجموعه کتاب‌های هفت‌جلدی «برترین آرزو» عبارتند از: معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی-جهان‌شناسی، خداشناسی، راهنماشناسی، اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی و معادشناسی. آموزش‌های سطح تخصصی نیز علاوه بر بازخوانی سریع محتوای دوره‌های مقدماتی و تکمیلی، شامل مهارت‌های مختلف مانند فنون تدریس، مهارت ارتباط با نوجوان و نیز مباحثی در زمینه فرق و ادیان می‌باشد.

فعالیت دانش پژوهان دوره بر روی سامانه اختصاصی برهان، در محیطی تعاملی و رقابتی خواهد بود.

سطح مقدماتی

سطح مقدماتی دوره‌های آموزش استاد عقاید «برهان» شامل 41 مرحله آموزشی در قالب پیش‌مطالعه و کلاس و آزمون است. در این دوره برای هر نفر ۶۰ ساعت آموزشی آماده شده و در مجموع 75000 ساعت آموزشی در سامانه برگزار می‌شود. در این سطح، شرکت‌کنندگان موضوعات «معرفت‌شناسی»، «انسان‌شناسی-جهان‌شناسی» و «خداشناسی» را خواهند آموخت و محتوای این دوره شامل سه جلد اول از کتب معارف کاربردی و سه جلد اول از کتاب‌معلم کتب معارف کاربردی می‌باشد. علاوه بر سنجش هایی شامل سوالات محتوایی و مفهومی تشریحی در انتهای هر مرحله و آزمون های کتبی تشریحی در انتهای هر مبحث، از دانش پژوهان در انتهای دوره، صحت سنجی تصویری جامع در بستر سامانه اسکای روم جهت تعیین سطح توسط استاد گرفته خواهد شد

سطح تکمیلی 

سطح تکمیلی دوره‌های آموزش استاد عقاید «برهان» نیز مانند سطح مقدماتی به صورت مجازی برگزار می‌گردد. افراد منتخب دوره مقدماتی که شرایط و امتیازات لازم را کسب نموده و صلاحیت ایشان در مرحله ارزیابی پایان دوره مورد تأیید قرار گرفته، امکان شرکت در دوره تکمیلی را خواهند داشت. شرکت‌کنندگان در دوره تکمیلی، موضوعات «راهنما‌شناسی»، «اسلام‌شناسی» و «معادشناسی» را خواهند آموخت. به عبارتی در این دوره سه جلد دیگر از مجموعه کتب معارف کاربردی و نیز سه جلد از کتاب‌معلم معارف کاربردی آموزش داده می‌شود و مطابق دوره مقدماتی، در انتهای این سطح نیز، آزمون جامع تصویری جهت تعیین سطح گرفته خواهد شد.

پ)تربیت مربی معارفی برهان

برگزاری دوره جامع مجازی«تربیت مربی معارفی برهان» با هدف آموزش و توانمند سازی طلاب، دانشجویان و فعالان اجتماعی و تربیتی مرتبط با مخاطب جوان و نوجوان با ارائه و تدریس اختصاصی 21 تن از اساتید مطرح کشوری همچون حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی، دکتر بشیرحسینی، حجت الاسلام و المسلمین وکیلی ، حجت الاسلام و المسلمین نظافت، دکتر باغگلی، استاد طاهرزاده،حاج حسین یکتا، میثم نیلی، دکتر حبشی، جلیل معماریانی، دکتر علاسوند، حجت الاسلام و المسلمین داوودنژاد و … در بیش از ۴۰ ساعت سرفصل آموزشی همچون؛ تربیت جنسی، سواد رسانه ای، روانشناسی نوجوان، آموزش جامع معارف کاربردی، شبهه شناسی، مهارت تفکر و تصمیم گیری در جوان و نوجوان، برنامه ریزی فعالیت های تربیتی، نقش تغذیه در تربیت، تربیت توحیدی، ارتباط موثر، الزامات تربیتی دختران  و … می شود. همچنین در کنار سیر آموزشی دوره که به صورت مجازی و غیر آنلاین برگزار می شود، در طول دوره جلسات گفتگوی زنده به صورت انلاین با اساتیدی همچون حجت الاسلام قمی، حجت الاسلام وکیلی، جلیل معماریانی و… برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان سوالات محتوایی خود را بدون واسطه از این اساتید داشته باشند.

فعالیت دانش پژوهان دوره بر روی سامانه اختصاصی برهان، در محیطی تعاملی و رقابتی خواهد بود. محتوای دوره در 3 سطح برای شرکت کنندگان دسته بنده شده است که به صورت مرحله‌ای از محتوای تصویری و متنی درنظر گرفته شده استفاده خواهند کرد و برای ورود به مرحله بعدی باید آزمون تستی، تشریحی و شفاهی را پشت سر بگذارند .بنابراین دوره از 3 سطح ( پایه 1، پایه 2 و پایه 3) به علاوه 1گام مباحث اختیاری جهت مطالعه بیشتر و 1 گام آزمون صحت سنجی تصویری تشکیل شده است. در هر پایه، هرپایه شامل مباحث آموزشی ارائه شده توسط  5 یا 6 استاد بوده و درانتهای هرگام آزمون تستی از تمام مباحث ارائه شده درآن گام طرح شده است. دانش پژوهان پس از اتمام هر پایه آموزشی می توانند وارد پایه بعدی شوند. درصورتی که شرکت کنندگان حداقل امتیاز لازم برای ورود به آزمون جامع کتبی با سوالات تشریحی را کسب کنند می توانند وارد این آزمون شده و پس از آن آزمون صحت سنجی شفاهی و  تصویری آخر از آن ها گرفته خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که شرکت‎کنندگان برای شرکت در دوره و اخذ گواهینامه باید کلیه مراحل را در یک بازه 75 روزه با موفقیت به پایان برسانند.

سامانه مجازی سدید

دوره آموزش مجازی سدید با هدف توانمند سازی فعالان فرهنگی و اجتماعی، مدیران و نیروهای میانی تشکل ها در عرصه های معرفتی – مهارتی با ارائه و تدریس۱۶ تن از اساتید مطرح کشوری همچون حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، دکتر موسی نجفی، وحید جلیلی، حجت الاسلام و المسلمین وکیلی، استاد طاهرزاده،حاج حسین یکتا، میثم نیلی و … در بیش از ۴۰ ساعت سرفصل آموزشی همچون؛ اصول کار تیمی، تشکیلات تربیتی، خلق روایت در رسانه، شناخت تاریخ، تربیت توحیدی، خودسازی و جامعه سازی، عدالتخواهی، نقش تشکل‎های انقلابی در پیشبرد انقلاب، هم‌افزایی تشکل‌ها، تفکر انقلابی و فعالیت های آتش به اختیار در عرصه کتاب به صورت مجازی و غیرآنلاین برگزار می شود. یکی دیگر از برنامه‌های این دوره گفتگوی زنده با اساتیدی همچون حجت الاسلام قمی، حجت الاسلام پناهیان، وحید یامین پور، نادر طالب زاده، مهدی رسولی خواهد بود تا شرکت کنندگان سوالات تشکیلاتی خود را بدون واسطه از این اساتید داشته باشند.

همچنین این دوره به‌گونه‌ای طراحی شده است که شرکت‌کنندگان در محیطی تعاملی و رقابتی، طی مراحلی از محتوای تصویری و متنی درنظر گرفته شده استفاده خواهند کرد و برای ورود به مرحله بعدی باید آزمون تستی، تشریحی و شفاهی را پشت سر بگذارند. بنابراین دوره از 8گام به علاوه 1گام آزمون تشکیل شده است و هرگام شامل مباحث آموزشی ارائه شده توسط 2 یا 3 استاد بوده و درانتهای هرگام آزمون تستی از تمام مباحث ارائه شده درآن گام طرح شده است و لذا درصورتی که شرکت کنندگان حداقل 600 امتیاز کسب نمایند، می توانند در آزمون جامع کتبی و شفاهی(تصویری) گام آخر شرکت کنند. ذکر این نکته ضروری است که شرکت‎کنندگان برای شرکت در دوره و اخذ گواهینامه باید کلیه مراحل را در یک بازه ۶۰ روزه با موفقیت به پایان برسانند.